Hur skall reglementet se ut för MX5-Cup om du får välja?
Posted: Mon 11 Aug 2008, 11:06
Diskussioner kring regelverk för den nystartade MX5-Cupen är i full gång. Tänkte därför att en liten "marknadsundersökning" kan vara intressant...
www.mx5racingclub.se
http://mx5racingclub.se./forum/
I min kärra har det alltid varit föraren som bestämmer när man ska bromsa och styra . Kostade uppenbarligen extra i USA att få ABS. Den som beställde min bil valde istället AC .Fredrik Henriksson wrote:
* ABS: Självklart tillåtet utan tillägg! Tycker tillägget är knepigt i Roadsport(har själv funderingar på att ta bort det) och att i en MX5CUP ha strafftillägg på något som faktiskt sitter orginal på bilen är ju ett själmål rätt i krysset.
På med ett par Koni och en vettig krängare fram och du kan konkurera om plats på prispallen med tungan rätt i mun. kolla på Per Hammarsjö...gokarting.se wrote: När jag kör, oavsett vad jag kör, så vill jag ha en fight.
Hellre bli sist i klungan, än att ligga ensam etta 200m innan 2an.
Kommer alltid vilja köra "där det händer" gulmedaljen kan någon annan ta.
Jag vill ha jämna spännande race.
Race där någon fjant bara ligger och stänger varv efter varv för att bli etta. Såna "segrare" imponerar föga på mig.(Rydell style..)
Jämt och hett tack.
Släppa och ta tillbaka, det är min melodi iallafall.
Som jag ser det, går det i denna klass än så länge.
2a av 8.gokarting.se wrote:Vilken är Pers bästa placering so far?
Niklas Falk wrote:2a av 8.gokarting.se wrote:Vilken är Pers bästa placering so far?
Risken med ett sådant dokument är att det snart hojtas om tillägg (så fort nån inte vann en tävling ) och så är man igång med schismer och regelplottrandet igen.Anders Ohlsson wrote: 1. Motrostyrning
Är det enbart MS som skall begränsas? Mitt förslag är orörd styrbox. Inget chiptrim och ändrade varvstopp etc.
2. Däcksbredd
Max 205 tycker jag är en bra väg att gå.
Inkluderar det justerat bränsletryck alternativt pillad/bytt AFM eller skall 1,6orna ha det helt fritt (det finns argument både för och emot).Anders Ohlsson wrote:1. Motrostyrning
Är det enbart MS som skall begränsas? Mitt förslag är orörd styrbox. Inget chiptrim och ändrade varvstopp etc.
Niklas är mästare på att visa problemen...Niklas Falk wrote:Inkluderar det justerat bränsletryck alternativt pillad/bytt AFM eller skall 1,6orna ha det helt fritt (det finns argument både för och emot).Anders Ohlsson wrote:1. Motrostyrning
Är det enbart MS som skall begränsas? Mitt förslag är orörd styrbox. Inget chiptrim och ändrade varvstopp etc.
7å2 är väl ett lagom varvstopp, det är det ju flera som har original...
Motorstyrning är ju inte enbart det inom plåtlådan för original ECU, sensorer, tändkomponenter och bränslekomponenter ingår ju också.
Det går ju att fippla med MAFen också (iaf justera insugstempen vilket styr tändning och bränsle till liten liten del).
Ska man få köra på E85? Dvs vill man förbjuda det (kanske lite osmart mediamässigt).
Skulle gissa att jag kan kapa 1-1,5 sekund med bättre hjulupphängning. Men det är först när jag fått sådan rutin och kunskap om körningen.gokarting.nu wrote:Vilken är Pers bästa placering so far?
Hej Per.Per Hammarsjö wrote:Skulle gissa att jag kan kapa 1-1,5 sekund med bättre hjulupphängning. Men det är först när jag fått sådan rutin och kunskap om körningen.gokarting.nu wrote:Vilken är Pers bästa placering so far?
Jag kommer inte byta hjulupphängning till nästa år utan köra vidare på den jag har. Har fortfarande mycket tid att tjäna på min körning.
Så var inte oroliga för att ni inte har hjulupphängning för 30tkr. Det funkar och är lika roligt ändå!
/ Per
Jag är i varje fall grymt imponerad över hur sent du bromsar på Knutan och lyckas reda ut det !Jag kommer inte byta hjulupphängning till nästa år utan köra vidare på den jag har. Har fortfarande mycket tid att tjäna på min körning.