MX-5 Cup Standardklassen 2017
MX-5 Cup Standardklassen 2017
Verkar finnas ett stort intresse för Standardklassen 2017, kul!!!
Tänkte starta denna tråd för att ge nya, gamla och potentiella förare i Standard en enkel möjlighet till att ställa frågor och få hjälp, samt samla ihop frågor och svar angående Standardklassen på ett och samma ställe.
Jag hoppas även att någon från styrgruppen kan hålla ett öga i tråden så att eventuella reglementsfrågor kan få svar?
2017 ser ut att kunna bli ett riktigt getingbo, suveränen Christoffer Waern har "lovat" ( ) att flytta upp till Modifierat men jag hoppas att övriga deltagare 2016 fortsätter även nästa år:
Niclas Larsson
Nils-Erik Persson
Inge Johnson
Frank Steen
Thomas Pihl (körde Modifierat)
Nya:
Per Fosselius
Janne Murvik
Mattias Karlsson
Tommy Finell
Mats Lundin (?)
Chriss Rice (?)
Har jag eventuell missat någon?
Tänkte starta denna tråd för att ge nya, gamla och potentiella förare i Standard en enkel möjlighet till att ställa frågor och få hjälp, samt samla ihop frågor och svar angående Standardklassen på ett och samma ställe.
Jag hoppas även att någon från styrgruppen kan hålla ett öga i tråden så att eventuella reglementsfrågor kan få svar?
2017 ser ut att kunna bli ett riktigt getingbo, suveränen Christoffer Waern har "lovat" ( ) att flytta upp till Modifierat men jag hoppas att övriga deltagare 2016 fortsätter även nästa år:
Niclas Larsson
Nils-Erik Persson
Inge Johnson
Frank Steen
Thomas Pihl (körde Modifierat)
Nya:
Per Fosselius
Janne Murvik
Mattias Karlsson
Tommy Finell
Mats Lundin (?)
Chriss Rice (?)
Har jag eventuell missat någon?
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 24
- Joined: Sun 16 Oct 2016, 14:20
- Location: Partille
Re: Mx5 Cup Standardklassen 2017
Inte bestämmt mig än men bilen är hel och redo
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
- Mats Lundin
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 518
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Nynäshamn
Re: Mx5 Cup Standardklassen 2017
Bilen jag kör har tidigare gått i Standard med Pelle Brusebäck, men som jag förstår har kraven för standard skärps de senaste åren, varför min bil tycks landa i Modifierad. Tyvärr, eftersom den inte kan vara konkurrenskraftig där.
Så det är svårt att veta om jag ska satsa på att köra modifierat med en "svag" bil. Ska fundera över vintern.
Så det är svårt att veta om jag ska satsa på att köra modifierat med en "svag" bil. Ska fundera över vintern.
2016 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2013 - 2'a plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2012 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2013 - 2'a plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2012 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
Re: Mx5 Cup Standardklassen 2017
Vad är det den faller på, är det svårt/jobbigt att bygga tillbaka?Mats Lundin wrote:Bilen jag kör har tidigare gått i Standard med Pelle Brusebäck, men som jag förstår har kraven för standard skärps de senaste åren, varför min bil tycks landa i Modifierad.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Conny Lundell
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 378
- Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
- Location: Falkenberg
Re: Mx5 Cup Standardklassen 2017
Mats du kan ju alltid konkurrera med oss andra med " svaga" modifierade bilar det blir roligt ändå.Mats Lundin wrote:Bilen jag kör har tidigare gått i Standard med Pelle Brusebäck, men som jag förstår har kraven för standard skärps de senaste åren, varför min bil tycks landa i Modifierad. Tyvärr, eftersom den inte kan vara konkurrenskraftig där.
Så det är svårt att veta om jag ska satsa på att köra modifierat med en "svag" bil. Ska fundera över vintern.
Det är inte lätt att vara konkurrenskraftig för pallplatser då toppen i serien är oerhört stark med bl.a. En av Europas (världens) bästa MX-5 racerförare om han nu blir kvar i klassen.
Men hade jag gjort om så hade jag nog också kört i standard klassen, det är ju extra kul nu när det verkar bli så stort startfält i standardklassen man hade kanske till och med hade haft chans på pokal.
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
Eunos Roadster 1994
- Emberglow66
- Posts: 208
- Joined: Mon 03 Sep 2012, 21:23
- Location: Täby
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
Kanon, bra initiativ
Ska man anmäla sig redan nu så man får ett nummer till nästa år. Jag har funderat på att ha magnetskyltar så att man kan slit bort numret inför eventuell glassrunda
Sen får man ju slita bort alla dekaler oxå i och för sig som man måste ha på bilen. Eller så gör man några enkla siffror som även kan avlägsnas för det verkar vara ganska godtyckligt hur man har dem trots att det finns en viss standard
Jag hade väl enbart tänkt köra de tre racen som avser Mx5 cup och vad jag förstod så blir det
Kinnekulle
Ring Knutstorp
Falkenberg som gäller nästa år
Ska man anmäla sig redan nu så man får ett nummer till nästa år. Jag har funderat på att ha magnetskyltar så att man kan slit bort numret inför eventuell glassrunda
Sen får man ju slita bort alla dekaler oxå i och för sig som man måste ha på bilen. Eller så gör man några enkla siffror som även kan avlägsnas för det verkar vara ganska godtyckligt hur man har dem trots att det finns en viss standard
Jag hade väl enbart tänkt köra de tre racen som avser Mx5 cup och vad jag förstod så blir det
Kinnekulle
Ring Knutstorp
Falkenberg som gäller nästa år
Tommy Finell, NB-01 mazda röd
Emberglow66 syftar på min Mustang 66 samt den läckra färgen Emberglow
————————————————————————————————————————————————————
2020 - 1:a Mx5-cup standard
2019 - 2:a Mx5-cup standard
2018 - 4:a Mx5-cup standard
2017 - 4:a Mx5-cup standard
2016 - 1:a MX5 sprintcupen
2015 - 2:a MX5 sprintcupen
2014 - 2:a Mx5 sprintcupen
2013 - 3:a Mx5 sprintcupen, debutsäsongen
Emberglow66 syftar på min Mustang 66 samt den läckra färgen Emberglow
————————————————————————————————————————————————————
2020 - 1:a Mx5-cup standard
2019 - 2:a Mx5-cup standard
2018 - 4:a Mx5-cup standard
2017 - 4:a Mx5-cup standard
2016 - 1:a MX5 sprintcupen
2015 - 2:a MX5 sprintcupen
2014 - 2:a Mx5 sprintcupen
2013 - 3:a Mx5 sprintcupen, debutsäsongen
- Emberglow66
- Posts: 208
- Joined: Mon 03 Sep 2012, 21:23
- Location: Täby
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
OrdförandenTPR wrote: Har jag eventuell missat någon?
Tommy Finell, NB-01 mazda röd
Emberglow66 syftar på min Mustang 66 samt den läckra färgen Emberglow
————————————————————————————————————————————————————
2020 - 1:a Mx5-cup standard
2019 - 2:a Mx5-cup standard
2018 - 4:a Mx5-cup standard
2017 - 4:a Mx5-cup standard
2016 - 1:a MX5 sprintcupen
2015 - 2:a MX5 sprintcupen
2014 - 2:a Mx5 sprintcupen
2013 - 3:a Mx5 sprintcupen, debutsäsongen
Emberglow66 syftar på min Mustang 66 samt den läckra färgen Emberglow
————————————————————————————————————————————————————
2020 - 1:a Mx5-cup standard
2019 - 2:a Mx5-cup standard
2018 - 4:a Mx5-cup standard
2017 - 4:a Mx5-cup standard
2016 - 1:a MX5 sprintcupen
2015 - 2:a MX5 sprintcupen
2014 - 2:a Mx5 sprintcupen
2013 - 3:a Mx5 sprintcupen, debutsäsongen
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
Jag går för mer komfort/vardagsåka 2017 och om allt går som jag vill så blir´t SSM iallafall.
Men kanske har jag inte behörighet att skriva här då jag inte kommer att köra hela MX-5 Cup?
Men kanske har jag inte behörighet att skriva här då jag inte kommer att köra hela MX-5 Cup?
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
Hoppas du har rätt, då kan det finnas möjlighet att jag kör hela cupen, gäller bara få däcken att räcka...Emberglow66 wrote:Jag hade väl enbart tänkt köra de tre racen som avser Mx5 cup och vad jag förstod så blir det
Kinnekulle
Ring Knutstorp
Falkenberg som gäller nästa år
Ett annat problem är att bilen måste vara klar tidigt.
Naturligtvis!Emberglow66 wrote:OrdförandenTPR wrote: Har jag eventuell missat någon?
Hur kunde jag glömma honom...
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
Jag anade nästan det, kul!JOnas wrote:Jag går för mer komfort/vardagsåka 2017 och om allt går som jag vill så blir´t SSM iallafall.
Men kanske har jag inte behörighet att skriva här då jag inte kommer att köra hela MX-5 Cup?
Självklart kan man skriva/fråga/svara även om man bara ska köra enstaka tävlingar, det räcker ju att man funderar på att köra Standardklassen.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
Såg att någon admin varit inne och justerat min lite för snabbt skrivna rubrik, det tackar vi för!
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
Någon som kan konfirmera att styrgruppen fortfarande består av dessa personer (från SPVMs hemsida)?
Anders Träff,
Christian Lund,
Ronnie Hofberg
Christoffer Waern
Anders Träff,
Christian Lund,
Ronnie Hofberg
Christoffer Waern
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
Jag har läst reglerna och tycker mig uppfylla det som krävs men vem, var och när besiktas bilen och får ok för start i standard klassen? Det vore synerligen snopet att stå på premiären och bli nekad start.
Jag är ute på en liten höstresa och om det finns någon på vägen mellan Kristinehamn och Karlskrona nu på söndag som kan tänka sig att kika på bilen så vore det kanon. Kan tänka mig en liten omväg om det skulle behövas.
Jag är ute på en liten höstresa och om det finns någon på vägen mellan Kristinehamn och Karlskrona nu på söndag som kan tänka sig att kika på bilen så vore det kanon. Kan tänka mig en liten omväg om det skulle behövas.
Per Fosselius
MX5 NB 1999 10th.
Sprintcup 2014, 2015
MX5 NB 2000.
Sprintcup 2016.
SPVM #58 2017, 2018, 2019, 2020, 2021
MSCC #58 2019, 2020, 2021
MX5 NB 1999 10th.
Sprintcup 2014, 2015
MX5 NB 2000.
Sprintcup 2016.
SPVM #58 2017, 2018, 2019, 2020, 2021
MSCC #58 2019, 2020, 2021
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 304
- Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
Det ser ut att bli långa om vägar i så fall vi bor i Göteborg Örebro och Enköping. Har du frågor så skicka pm till
mig eller Waern. Det brukar sällan vara några stora problem. det har hänt att man får fixa vissa saker till nästa tävling eller så hamnar man i modiferat (tror inte det har hänt än)
Anders nr82
P:S
Ok Ronny bor en bit utan för Enköping
mig eller Waern. Det brukar sällan vara några stora problem. det har hänt att man får fixa vissa saker till nästa tävling eller så hamnar man i modiferat (tror inte det har hänt än)
Anders nr82
P:S
Ok Ronny bor en bit utan för Enköping
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
Intressant fråga.
Bilen ska ju inför säsong vagnsboksbesiktigas för att kontrollera att den uppfyller SBF:s och Roadsport C:s reglementen, detta görs av en SBF besiktningsman (detta har du kanske redan koll på).
Sedan besiktigas bilen igen inför varje tävling, detta görs framför allt med avseende på säkerhet.
Men någon kontroll för just Standardklassen görs inte inför tävling, det är upp till varje förare att se till att bilen uppfyller reglementet. Det kan ju göras efterkontroller (dvs efter målgång), på samma sätt som tex några bilar vägs ibland, detta är ju inte heller något som kontrolleras i förhand utan upp till varje förare att efterfölja reglementet.
Nu är ju Standardreglementet inte så svårt att uppfylla och skulle det saknas något på bilen så kan man säkert diskutera med styrgrupp/styrelse om att få köra den tävlingen ändå.
Men det bästa vore naturligtvis om vi kunde lyfta fram alla oklarheter som lämnar tolkningsutrymme och därefter förtydliga reglementet, så blir det lättare för alla.
Lite det som är tanken med denna tråd och därför jag önskar någon från styrgruppen att svara på frågor här istället för att alla ska behöva skicka mail till styrgruppen om det man undrar (den möjligheten finns naturligtvis också om man hellre vill det).
Förstår att styrgruppen vill prata ihop sig innan svar på vissa frågor men det är ju inget som hindras med detta upplägg.
Edit:
Såg att Anders hade svarat innan mig, bra!
Då har vi ju någon från styrgruppen här ibland.
Bilen ska ju inför säsong vagnsboksbesiktigas för att kontrollera att den uppfyller SBF:s och Roadsport C:s reglementen, detta görs av en SBF besiktningsman (detta har du kanske redan koll på).
Sedan besiktigas bilen igen inför varje tävling, detta görs framför allt med avseende på säkerhet.
Men någon kontroll för just Standardklassen görs inte inför tävling, det är upp till varje förare att se till att bilen uppfyller reglementet. Det kan ju göras efterkontroller (dvs efter målgång), på samma sätt som tex några bilar vägs ibland, detta är ju inte heller något som kontrolleras i förhand utan upp till varje förare att efterfölja reglementet.
Nu är ju Standardreglementet inte så svårt att uppfylla och skulle det saknas något på bilen så kan man säkert diskutera med styrgrupp/styrelse om att få köra den tävlingen ändå.
Men det bästa vore naturligtvis om vi kunde lyfta fram alla oklarheter som lämnar tolkningsutrymme och därefter förtydliga reglementet, så blir det lättare för alla.
Lite det som är tanken med denna tråd och därför jag önskar någon från styrgruppen att svara på frågor här istället för att alla ska behöva skicka mail till styrgruppen om det man undrar (den möjligheten finns naturligtvis också om man hellre vill det).
Förstår att styrgruppen vill prata ihop sig innan svar på vissa frågor men det är ju inget som hindras med detta upplägg.
Edit:
Såg att Anders hade svarat innan mig, bra!
Då har vi ju någon från styrgruppen här ibland.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
Får väl styra upp tråkigheterna lite, så ingen förväntar sig för mycket.
* Vagnboksbesiktnignen är till för att se att du har rätt säkerhetsutrustning (märkningar, specifikationer) inför säsongen (utförande mm kollas noggrannare när de skrivs in i vagnboken först gången).
* Tävlingsbesiktnignen kollar inför varje tävling skicket på säkerhetsutrustningen (slitage, skador)
Sen finns det klassningsreglementen som oftast kontrollerats i efterhand (tex vägning, markfrigång, märkning på vevstakar ( ) etc).
Olika delar som sköts av olika instanser på lite olika vis. Sen lägger man på ett lager av skillnader baserat på vilken/vilka person(er) som utför ev. kontroll.
Så att bilen följer Roadsportsreglementet är väldigt mycket en egenkontroll och mer noggrann kontroll vid ev. misstanke om oegentligheter.
* Vagnboksbesiktnignen är till för att se att du har rätt säkerhetsutrustning (märkningar, specifikationer) inför säsongen (utförande mm kollas noggrannare när de skrivs in i vagnboken först gången).
* Tävlingsbesiktnignen kollar inför varje tävling skicket på säkerhetsutrustningen (slitage, skador)
Sen finns det klassningsreglementen som oftast kontrollerats i efterhand (tex vägning, markfrigång, märkning på vevstakar ( ) etc).
Olika delar som sköts av olika instanser på lite olika vis. Sen lägger man på ett lager av skillnader baserat på vilken/vilka person(er) som utför ev. kontroll.
Så att bilen följer Roadsportsreglementet är väldigt mycket en egenkontroll och mer noggrann kontroll vid ev. misstanke om oegentligheter.
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
Fråga 1: Bakom stolarna i framkant på hyllan finns en kant som på min bil måst demonterad för att 6-punkts bältet inte ska ligga an mot den. Är det ok att den dementeras?
Fråga 2: Plåten vid tankpåfyllningen är demonterad så man kommer åt dämparjusteringen.
Fråga 3: sidoväggar i bagaget är demonterad av samma anledning som ovan.
Fråga 4: Tänkte demontera radio och digital klockan för att göra plats för andra roligare instrument.
Fråga 5: Vill gärna modifiera pedalstället genom att få det 5-10cm länge från stolen. Långben som jag är behöver mer plats för manöverbarhet och bekvämligheten.
Fråga 6: Dörrhandtaget är ivägen av samma anledning som ovan. Får man skapa utrymme eller finns det en indirekt definierad maximal storlek på förare som är tillåten?
Fråga 7: Som teknik nörd så finns planen att installerar ny stereo som stremar från telefonen får jag då ta bort antennen?
Fråga 8: Som ickerökare har jag ingen nytta av en ask kopp. Jag vill demontera askkoppen och nyttja hålet till annat. ok eller?
Nog med frågor för tillfället.
Fråga 2: Plåten vid tankpåfyllningen är demonterad så man kommer åt dämparjusteringen.
Fråga 3: sidoväggar i bagaget är demonterad av samma anledning som ovan.
Fråga 4: Tänkte demontera radio och digital klockan för att göra plats för andra roligare instrument.
Fråga 5: Vill gärna modifiera pedalstället genom att få det 5-10cm länge från stolen. Långben som jag är behöver mer plats för manöverbarhet och bekvämligheten.
Fråga 6: Dörrhandtaget är ivägen av samma anledning som ovan. Får man skapa utrymme eller finns det en indirekt definierad maximal storlek på förare som är tillåten?
Fråga 7: Som teknik nörd så finns planen att installerar ny stereo som stremar från telefonen får jag då ta bort antennen?
Fråga 8: Som ickerökare har jag ingen nytta av en ask kopp. Jag vill demontera askkoppen och nyttja hålet till annat. ok eller?
Nog med frågor för tillfället.
Per Fosselius
MX5 NB 1999 10th.
Sprintcup 2014, 2015
MX5 NB 2000.
Sprintcup 2016.
SPVM #58 2017, 2018, 2019, 2020, 2021
MSCC #58 2019, 2020, 2021
MX5 NB 1999 10th.
Sprintcup 2014, 2015
MX5 NB 2000.
Sprintcup 2016.
SPVM #58 2017, 2018, 2019, 2020, 2021
MSCC #58 2019, 2020, 2021
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 304
- Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
jag ska försöka svara på dina frågor
1 bältet fäster du i bågen. det finns rekommendation att det inte bör vara mer än 0- 10 grader på bälten genom stolen. Googla på montera 6 punktsbälte du lindar bältet runt bågen = ingen påverkan på karossen
2 ser inget problem med det
3 -------------//---------------
4 -------------//----------------
5 nja svårt att svara på (bocka om pedalerna bör vara ok) men ett svetsa o flytta nja det hoppas jag någon annan kan svara bättre på
6 Dörrhandtag bör vara kvar,Vid möjlig skaderisk ?
7 Antennen kan du ta bort
8 kan askkoppen ramla ur vid olycka ta bort, sitter den fast inte ok
Anders nr 82
1 bältet fäster du i bågen. det finns rekommendation att det inte bör vara mer än 0- 10 grader på bälten genom stolen. Googla på montera 6 punktsbälte du lindar bältet runt bågen = ingen påverkan på karossen
2 ser inget problem med det
3 -------------//---------------
4 -------------//----------------
5 nja svårt att svara på (bocka om pedalerna bör vara ok) men ett svetsa o flytta nja det hoppas jag någon annan kan svara bättre på
6 Dörrhandtag bör vara kvar,Vid möjlig skaderisk ?
7 Antennen kan du ta bort
8 kan askkoppen ramla ur vid olycka ta bort, sitter den fast inte ok
Anders nr 82
Last edited by Anders Träff on Fri 21 Oct 2016, 09:00, edited 1 time in total.
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
5. Pedalerna har en hel del justerbarhet original (nja, gaspedalen får råka bli lite krokig utanför spec).
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
Tack Niklas, det var en bättre förklaring.Niklas Falk wrote:Får väl styra upp tråkigheterna lite, så ingen förväntar sig för mycket.
Vagnsboksbesiktningen tar hänsyn till vilken klass man ska köra, men gör ingen fullständig kontroll enligt klassens reglemente.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
Jag tror Per menar vindskyddet som sitter på NB (just denna bild NA med NB vindskydd):Anders Träff wrote: 1 bältet fäster du i bågen. det finns rekommendation att det inte bör vara mer än 0- 10 grader på bälten genom stolen. Googla på montera 6 punktsbälte du lindar bältet runt bågen = ingen påverkan på karossen
Detta måste vara OK att ta bort?
Det räcker troligen inte bara att fälla ner det, bältet ligger nog emot ändå.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 304
- Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
Får du plats med vindskyddet när du har båge? i original fästet
monterar man bältet i (hatthyllan) så har du en plåt kant som jag tror han menar. Men då hamnar bältet för lågt
Anders nr82
monterar man bältet i (hatthyllan) så har du en plåt kant som jag tror han menar. Men då hamnar bältet för lågt
Anders nr82
- Mats Lundin
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 518
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Nynäshamn
Re: Mx5 Cup Standardklassen 2017
Det stora är ju att den är försedd med ett Meqa squirt.TPR wrote:Vad är det den faller på, är det svårt/jobbigt att bygga tillbaka?Mats Lundin wrote:Bilen jag kör har tidigare gått i Standard med Pelle Brusebäck, men som jag förstår har kraven för standard skärps de senaste åren, varför min bil tycks landa i Modifierad.
Sedan har den inredningen bakom stolarna, hatthylla och matta, uttagen.
Lättat svänghjul som kostar 30 kg.
Bilen har också långa hjulbultar för att klara spacers.
Allt sammantaget är det nog inte någon egentlig idé att försöka göra standard av den igen. Ses vi på banan, blir det i modifierat.
2016 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2013 - 2'a plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2012 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2013 - 2'a plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2012 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 304
- Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28
Re: MX-5 Cup Standardklassen 2017
Mega squirt har aldrig varit godkänt i std! hjul bultar ok så länge du inte använder spacers
Anders nr82
Anders nr82