Michael Blixt skriver på Facebook:
Ibland går der inte som man tänkt sig. I träning 2 hade Erik kontakt med en däckbarriär Och innan reservbilen var klar hade halva kvalet gått. Inte nog med det, efter bara två kvalvarv blev det rödflagg då Kitahira satte sin bil i en mur. Så det blir start från de bakre leden i morgon.
Kvalresultat: http://www.mx-5cup.com/event_sessions/1 ... alifying-5
Träningstider i bilagor.
19:50 i kväll följer vi Erik här: http://www.ustream.tv/MazdaLIVE
MX-5 Cup 2016 - insatserna inför premiären har ökat markant!
Re: MX-5 Cup 2016 - insatserna inför premiären har ökat mark
- Attachments
-
- Practice_1_Results.pdf
- (75.23 KiB) Downloaded 366 times
-
- Practice_2_Results.pdf
- (75.67 KiB) Downloaded 382 times
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: MX-5 Cup 2016 - insatserna inför premiären har ökat mark
10a i race1 är inte så illa. Hoppas att det går bra imorgon också.
Re: MX-5 Cup 2016 - insatserna inför premiären har ökat mark
Resultat från lördagens race: https://mazdamotorsports.com/webapp/wcs ... 1&button=y
I kväll kl. 19:00 får vi hålla tummarna för Erik igen. Han startar från sista ruta och vi får väl hoppas att han kör upp sig minst lika bra som i går.
I kväll kl. 19:00 får vi hålla tummarna för Erik igen. Han startar från sista ruta och vi får väl hoppas att han kör upp sig minst lika bra som i går.
- Emberglow66
- Posts: 208
- Joined: Mon 03 Sep 2012, 21:23
- Location: Täby
Re: MX-5 Cup 2016 - insatserna inför premiären har ökat mark
En dum fråga
Varför sista rutan idag?
Varför sista rutan idag?
Tommy Finell, NB-01 mazda röd
Emberglow66 syftar på min Mustang 66 samt den läckra färgen Emberglow
————————————————————————————————————————————————————
2020 - 1:a Mx5-cup standard
2019 - 2:a Mx5-cup standard
2018 - 4:a Mx5-cup standard
2017 - 4:a Mx5-cup standard
2016 - 1:a MX5 sprintcupen
2015 - 2:a MX5 sprintcupen
2014 - 2:a Mx5 sprintcupen
2013 - 3:a Mx5 sprintcupen, debutsäsongen
Emberglow66 syftar på min Mustang 66 samt den läckra färgen Emberglow
————————————————————————————————————————————————————
2020 - 1:a Mx5-cup standard
2019 - 2:a Mx5-cup standard
2018 - 4:a Mx5-cup standard
2017 - 4:a Mx5-cup standard
2016 - 1:a MX5 sprintcupen
2015 - 2:a MX5 sprintcupen
2014 - 2:a Mx5 sprintcupen
2013 - 3:a Mx5 sprintcupen, debutsäsongen
Re: MX-5 Cup 2016 - insatserna inför premiären har ökat mark
Startordning i race 2 baseras på näst bästa tiden från kvalet, och det var utvarvet för Erik då han väntade på att hans reservbil skulle göras i ordning. Erik körde bara ett fullfartsvarv på kvalet.Emberglow66 wrote:En dum fråga
Varför sista rutan idag?
Re: MX-5 Cup 2016 - insatserna inför premiären har ökat mark
Bilder på bilarna Erik använt under helgen
Re: MX-5 Cup 2016 - insatserna inför premiären har ökat mark
Starten framflyttad till ca 20:50 pga dimma
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: MX-5 Cup 2016 - insatserna inför premiären har ökat mark
6a efter stabil körning.
Iaf en omkörning fastande i sändningen.
Skulle varit skoj att veta hur pacen var jämfört mot toppen de sista 10 minuterna. Det såg jämnt ut.
Ha, Eriks bästatid i Race2 var 264 tusendelar långsammare än snabbaste, men uj vad jämna tider det är (4 tider var snabbare om listan stämmer).
Skoj reflektion att de valt öppen bil för att öka drag för att minska möjligheterna att dra ifrån.
Lite som klungkörning i cykel, man kan jobba ihop för att komma ikapp den som glidit ifrån.
Iaf en omkörning fastande i sändningen.
Skulle varit skoj att veta hur pacen var jämfört mot toppen de sista 10 minuterna. Det såg jämnt ut.
Ha, Eriks bästatid i Race2 var 264 tusendelar långsammare än snabbaste, men uj vad jämna tider det är (4 tider var snabbare om listan stämmer).
Skoj reflektion att de valt öppen bil för att öka drag för att minska möjligheterna att dra ifrån.
Lite som klungkörning i cykel, man kan jobba ihop för att komma ikapp den som glidit ifrån.
Re: MX-5 Cup 2016 - insatserna inför premiären har ökat mark
Mmm. Men det diskuteras i SCCA om inte den oppna bilen ar huvudordaken till arets manga incidenter. SCCA, har jag hort, vill hellre kora med hardtop och pa det sattet premiera tekniska forare framfor aggresiva. Mazda a andra sidan vill marknadsfora MX-5:an som en roadster. Sa det blir lite intressekonflikt. Vad jag vet med sakerhet ar att Mazda Japan haller pa att designa en hardtop som passar over Global Cup bilarnas bur.Skoj reflektion att de valt öppen bil för att öka drag för att minska möjligheterna att dra ifrån.
Lite som klungkörning i cykel, man kan jobba ihop för att komma ikapp den som glidit ifrån.
Michael Blixt