Nu handlar det ju om att modifiera sin bil så den inte uppfyller reglerna för Roadsport. Missade du inlägget ovan där SBF själva skriver att detta inte är tillåtet?ephas wrote:För övrigt så tycker jag att det är var och ens ansvar/problem för hur de skyddar sig själva i bilen utöver det vad reglementet kräver. Vill man inte skada någon/riskera att skada någon/riskera att skada sig själv så kan ju konbanekörningar verka ganska attraktivt. När man tävlar på en bana blir riskerna lite större helt enkelt.
Vill man vara lite bitter så kan man se det som att ju mer vi kommer skydda oss, desstu aggressivare kommer folk köra eftersom "vi är ju skyddade ändå" (kolla BTCC liksom...)
Jag håller med om att OM bilarna uppfyller reglementet så har varken jag eller någon annan nått att säga till om extra säkerhet eller inte.
Självklart finns risker i vår racing, inget som jag förnekat. Det bör inte hindra oss ifrån att minska på riskerna.
Om någon sedan byter sina dörrar mot tidiga dörrar utan balkar, så tar man ju också bort balkarna, så även då bryter man emot reglerna...
Jag fortsätter diskussion med SBF om hur vi enklast ser till att alla tävlingbilarna uppfyller denna punkt i reglementet.