Äntligen har jag blivit med Miata!
Posted: Mon 11 Jan 2016, 19:04
Efter att en tid tillbaka, då jag har sneglat på er, varit starstrucked och drömt mig bort på racerbanor. Har jag tänkt att någon gång vill jag också vara med att leka, har jag nu tagit tag i min 40årskris och införskaffat mig en -03 1,8l.
Jag har blivit inspirerad av er som har er Miata som helgglidare och racer, att både äta kakan men samtidigt har den kvar. Så min tanke är att ställa upp i standardklassen och medverka vid olika träffar, sprintcup osv till en början. Sedan får framtiden visa om jag vill modifiera och bygga vidare till en mer i huvudsak racer för Roadsport C (och B)
Till min fråga (som kommer garanterat bli fler i framtiden ), är jag naiv som tror att jag kan hinna modifiera min Miata för vagnsboken samt förbättra främst chassi och bromsar, därefter träna och köra in mig och sedan ställa upp i MX cup? Eller ska jag modifiera bilen, medverka på banträffar och träna på bana i lugn och ro sedan köra cupen för 2017? Min tidigare erfarenhet på racerbana är måttlig med sporadiska prova på körningar.
Kul att vara med i klubben!
Hälsningar // Niclas
Jag har blivit inspirerad av er som har er Miata som helgglidare och racer, att både äta kakan men samtidigt har den kvar. Så min tanke är att ställa upp i standardklassen och medverka vid olika träffar, sprintcup osv till en början. Sedan får framtiden visa om jag vill modifiera och bygga vidare till en mer i huvudsak racer för Roadsport C (och B)
Till min fråga (som kommer garanterat bli fler i framtiden ), är jag naiv som tror att jag kan hinna modifiera min Miata för vagnsboken samt förbättra främst chassi och bromsar, därefter träna och köra in mig och sedan ställa upp i MX cup? Eller ska jag modifiera bilen, medverka på banträffar och träna på bana i lugn och ro sedan köra cupen för 2017? Min tidigare erfarenhet på racerbana är måttlig med sporadiska prova på körningar.
Kul att vara med i klubben!
Hälsningar // Niclas