Eller Sturup om den nu finns kvar i livet?

Är det nåt att fundera på eller kan man avfärda tanken direkt? Det finns ju trots allt verksamhet på iaf Knutstorp under i stort sett alla årets varma dagar och vår klubb växer ju hela tiden.
Sturup finns absolut kvar i livet! Kontakta Flemming på info@sturupraceway.com för offert.Måns Wilke wrote:Jag förstår att Kullen är billigare att hyra än Knutstorp, men skulle det vara praktiskt (ekonomiskt) genomförbart med en banträff på Knutstorp, motsvarande den som Vi har på Kullen varje sommar? Nån som vet prisskillnad och breakeven/bilantal med motsvarande avgift? Smärtgräns och intresse? Bjuda in andra klubbar?
Eller Sturup om den nu finns kvar i livet?(eller A/M-torp) nåt annat än Kullen och konbana vore kul, tycker jag.
Är det nåt att fundera på eller kan man avfärda tanken direkt? Det finns ju trots allt verksamhet på iaf Knutstorp under i stort sett alla årets varma dagar och vår klubb växer ju hela tiden.
Kulen är väldigt enkel att arra på, inte bara pga väl inkörda hjulspårMåns Wilke wrote:Eller Sturup om den nu finns kvar i livet?(eller A/M-torp) nåt annat än Kullen och konbana vore kul, tycker jag.
Låter som en bra idéMarcus Svensson wrote:Superstage i Emmaboda med MX-5 Racing Club 2011 röstar jag för. Jag ställer gärna upp och hjälper klubben med arrangemanget. En kompis och jag har hyrt banan 8-9 gånger nu och vi börjar få in en skaplig rutin.
Tre varv?'Marcus Svensson wrote:Banan kostar 8500kr att hyra för en dag. Har dock för mig att det är billigare om man hyr en vardag.
Kör man tre varv per omgång så tar det ungefär sex minuter totalt, vilket blir 10 bilar per timme. Körningen är mellan 09:00 och 17:00 med tvång på lunchuppehåll mellan 12:00 och 13:00. Sen kan du få räkna på resten själv.
Låter spontant lite farligt eftersom man kör samma väg tillbaka. Med det mellanrummet (5-10 s) kommer man ju möta varandra på väg till/från vändkonen och där går det ganska fort. Dessutom måste man ju mötas här eftersom man inte kan mötas inne i konpartiet vilket ytterligare skärper kraven på uppmärksamhet och att inget går fel.Marcus Svensson wrote:En tanke har slagit oss att man teoretiskt skulle kunna köra två jämnsnabba bilar samtidigt med 5-10 sekunders mellanrum. Om det fungerar i praktiken vore kul att prova.
MPS-klubben skulle ju vara med på bankörningarna, men jag har inte sett en enda av dom hittills tyvärr. Sen är vi några som började i Mazdaklubben, och hittade hit.Bodin wrote:En annan variant för att få mer ekonomi och därmed kunna satsa på en dyrare bana skulle ju annars vara att göra ett samarrangemang t.ex. med övriga Mazda-klubbar!?!![]()
Vem vet, man kanske till och med skulle kunna få med Mazda Sverige på ett hörn...
//
Tände på Tysklandsidén!Måns Wilke wrote:Falkenberg, Mantorp, Anderstorp, Jyllandsringen, Hockenheim
Åk ner och kör med Holländarna när de är där med sin serie, utom tävland går ju alltid (men du får fixa bur först).Bernie wrote:Tände på Tysklandsidén!Måns Wilke wrote:Falkenberg, Mantorp, Anderstorp, Jyllandsringen, HockenheimOschersleben skulle varit kul att prova med miata. Något närmare jämfört med Hockenheim. Men en anläggning av den kalibern kan nog ta betalt också...
Men man får ju växla ner för att orka upp för Eue RougeMåns Wilke wrote:Holländarna kör ju även på Spa och en fetare bana tror jag är svårt att uppbringa
Jag skulle varit med i år men jag missade när anmälan öppnade så när jag anmälde mig två veckor senare var det fullt. Men till 2011 ska jag se till att hänga på låsetLasse H wrote:Beträffande behovet för Miataförare att ha en banträff i
södra Sverige så kan det kanske vara intressant att notera
att det vid Lotusklubbens banträff den 2 maj i år på Knutstorp
så fanns endast fem deltagande Miator ! Med tanke på det
totala antalet Miator i landet så tycker jag att det är ganska
få deltagare. Eller ? Det var mer än dubbelt så många Caterham
från Norge som var med !! Notera att det fanns en inbjudan på detta
forum redan i början av mars.
Ta inte ovanstående som surt gnäll. Jag menar bara att det hade varit
roligt att se fler Miator på banan. Vårt arrangemang saknade inte
intresserade utan vi hade till och med en väntelista efter att anmälnings-
tiden gått ut.
hälsn