Taklampa wrote:Billiga är de iallafall...
Mycket bil för pengarna.
En dag kanske FIA och SFI kommer överrens... tänk vad bra det hade varit.

Nja, vette katten om det är så billigt, ens om de är gratis. Räkna med halv 40'-Containerfrakt för att få hem den, sen tull+moms på hela klabbet.
För att göra modsportare av dem (ignorera gatreggning ett tag) så ska buren byggas om på fler än ett ställe. Efter detta har du visserligen en ok tävlingsbil med chassi som inte är värt mycket (ombygge av dämparna anses lämpligt om du inte tävlar mot en massa exakt likadana bilar) och en motor som är optimerad men ändå otrimmad.
Ska det gatreggas så måste du bygga om till original innan du kan få svenska plåtar, sen kan du börja bygga Roadsportbil. Amatörbygge (som inte behöver utgå från svenskreggad bil) kräver mer ändringar än du vill göra normalt (kasta ut lämpligt antal konstruktionsdeltaljer och ersätt med egna).
En Spec Miata är ju inget speciellt komplicerat, buren och chassit som är det speciella är bägge två inte lämpat för nåt annat än just Spec Miata i USA.
Men om du stoppar tre i en container (plocka av stötfångarskalen för att knô in dem. Så har du reservdelsbilar (du väljer själv hur många delar du plockar över till svenskreggat rejsobjekt).