Page 1 of 1
Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Posted: Thu 24 Jun 2010, 23:47
by Cyberoid
Här kommer äntligen filmerna ifrån träningen tillsammans med Hyllinges klubbmästerskap. 4 miator på startplattan och tät rejsing!
Glad midsommar på er allihop!
Hyllinge KM Race 1 Del 1
Hyllinge KM Race 1 Del 2
Hyllinge KM Race 2 Del 1
Hyllinge KM Race 2 Del 2
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Posted: Fri 25 Jun 2010, 00:14
by Fredrik Henriksson
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Posted: Fri 25 Jun 2010, 01:39
by Jimmy
Riktigt fräna filmer!!!
Satt lite småspänd och tänkte "nej, det där går aldrig" mest hela tiden!
(bor man i närke så gör man..
)
Grymt kört
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Posted: Fri 25 Jun 2010, 01:49
by gokarting.nu
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Posted: Fri 25 Jun 2010, 02:24
by Fredrik Henriksson
gokarting.nu wrote:
Henrikssons bil påminner mig om ett lok, bara rullar på, vilken svängmaskin
Tackar tackar! Men oförtjänt beröm denna gång.
Lika mkt som Robert och Henrik viftade på rumpen, lika mkt ville min nos bara plöja rakt fram, så det upplevdes knappast som rälsåkning när man höll i ratten. Påminde snarare om att åka bob i en isig kälkbacke...
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Posted: Fri 25 Jun 2010, 10:24
by ephas
Nice Video.
Tur att några av oss har bra videoutrustning. Vad är det för videoutrustning du har?
Sjukt tight.
Vågar inte fantisera om hur tight det kommer bli under SSM
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Posted: Fri 25 Jun 2010, 10:50
by Torkel k
Tittade just på race 2 igen för typ... 5e gången
. Klart inspirerande.
Men jag håller fast vid att Henrik "The Drift King" Phil egentligen vill vara en "JDM-drifter on da tuning sceen, yoo!" och köra en Nissan 240SX med enorm bakvinge.
Kom igen Henrik. Erkänn nu...
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Posted: Fri 25 Jun 2010, 11:20
by Cyberoid
Jimmy Visshed wrote:Satt lite småspänd och tänkte "nej, det där går aldrig" mest hela tiden!
Det var inte jag som pratade högt på filmen då?
ephas wrote:Nice Video.
Tur att några av oss har bra videoutrustning. Vad är det för videoutrustning du har?
Konstigt att ni tycker kvaliteten är bra. Jag själv tycker den suger då den skakar något fruktansvärt. Det är en enkel DV kamera som jag nu försökt spänna fast extra med dubbla fångstremmar för att den inte ska skaka sönder ännu mer. Det är ett hårt liv den lever. Men den får se mycket kul.
Torkel K wrote:
Men jag håller fast vid att Henrik "The Drift King" Phil egentligen vill vara en "JDM-drifter on da tuning sceen, yoo!" och köra en Nissan 240SX med enorm bakvinge. Kom igen Henrik. Erkänn nu...
Vänta ni bara till jag också får lite fäste att leka med.....
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Posted: Tue 06 Jul 2010, 20:12
by Per Hammarsjö
Rensade upp lite OT i tråden och öppnar den igen.
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Posted: Tue 06 Jul 2010, 20:18
by Fredrik Henriksson
Kollat på dessa filmer igen! Dubblar nog med Hyllinge och KM-5 till hösten!
Men med vilken bil får vi se...
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Posted: Tue 06 Jul 2010, 23:57
by ephas
Fredrik Henriksson wrote:Kollat på dessa filmer igen! Dubblar nog med Hyllinge och KM-5 till hösten!
Men med vilken bil får vi se...
Vad ska du nu hitta på Fredrik?
Jag är nästa rädd för ditt nästa projekt men är som vanligt lika imponerad av drivkraften
Jag tycker i alla fall att den svarta ska få äran med Stand Alone och bortplockad ABS så att du kan lätta mer, då har du garanterad vinst på Falkenberg
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Posted: Wed 07 Jul 2010, 00:04
by Fredrik Henriksson
ephas wrote:Fredrik Henriksson wrote:Kollat på dessa filmer igen! Dubblar nog med Hyllinge och KM-5 till hösten!
Men med vilken bil får vi se...
Vad ska du nu hitta på Fredrik?
Jag är nästa rädd för ditt nästa projekt men är som vanligt lika imponerad av drivkraften
Jag tycker i alla fall att den svarta ska få äran med Stand Alone och bortplockad ABS så att du kan lätta mer, då har du garanterad vinst på Falkenberg
Nja, jag har fått smak på lite annat just nu...
Fungerande låda, vettiga stötdämpare/krängare och diff till den trimmade motorn och det blir åka av!! Finns det en bil som har dom grejerna i närheten tro?
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Posted: Wed 07 Jul 2010, 00:33
by ephas
Fredrik Henriksson wrote:ephas wrote:Fredrik Henriksson wrote:Kollat på dessa filmer igen! Dubblar nog med Hyllinge och KM-5 till hösten!
Men med vilken bil får vi se...
Vad ska du nu hitta på Fredrik?
Jag är nästa rädd för ditt nästa projekt men är som vanligt lika imponerad av drivkraften
Jag tycker i alla fall att den svarta ska få äran med Stand Alone och bortplockad ABS så att du kan lätta mer, då har du garanterad vinst på Falkenberg
Nja, jag har fått smak på lite annat just nu...
Fungerande låda, vettiga stötdämpare/krängare och diff till den trimmade motorn och det blir åka av!! Finns det en bil som har dom grejerna i närheten tro?
Ett motorswap känns juh enklare att göra i en redan fungerande bil
Du kan ju inte börja göra den svarta sämre?!
Cupen då?
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Posted: Wed 07 Jul 2010, 00:53
by Fredrik Henriksson
ephas wrote:
Ett motorswap känns juh enklare att göra i en redan fungerande bil
Du kan ju inte börja göra den svarta sämre?!
Cupen då?
Nä den svarta är "min bil", den försämrar jag inte.
Blir nog svårt att köra cup och satsa på modsport i längden...
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Posted: Wed 07 Jul 2010, 01:28
by ephas
Fredrik Henriksson wrote:ephas wrote:
Ett motorswap känns juh enklare att göra i en redan fungerande bil
Du kan ju inte börja göra den svarta sämre?!
Cupen då?
Nä den svarta är "min bil", den försämrar jag inte.
Blir nog svårt att köra cup och satsa på modsport i längden...
Jag hoppas verkligen du satsar på Cupen. Du har ju en titel att försvara och en titel att vinna nästa år
Vi skriver juh historia med denna Cupen...
Re: Henrik Pihl - Hyllinge KM 100613
Posted: Wed 07 Jul 2010, 13:44
by Fredrik Henriksson
Med alla nytillkomna och med den tillströmningen som blir nästa år kommer Cupen att bli än större. Det hänger knappast på min medverkan, en bil försvinner men fler kommer till...
Jag vann cupen förra året så det är gjort, och jag hade nog legat bra i fas för toppfight i år med om jag inte haft tekniska bekymmer på Kullen.
Nu börjar toppbilarna gå in i en ny fas vilket är helt naturligt när konkurensen hårdnar och man närmar sig gränsen av reglementet. Mina funderingar senaste tiden har varit kring om jag ska hoppa på den resan men mitt inhopp i Modsport fick tankarna att klarna. Chassi är kul att optimera men blueprint, laptopptryckande och jagande av några få hästkrafter för att hänga med i toppen när det slutat svänga är inte min grej helt enkelt. Att i framtiden fajtas strax bakom pallplatserna funkar i teorin men jag känner mig själv för väl och vet att jag är för mkt tävlingsmänniska för att finna motivation i det. Jag motiveras mer av tanken att börja stöka i modsport just nu. Det finns en anledning till att jag inför SSM endast lade några timmar på den svarta bilen och en vecka på den röda. Dags att ge nya utmaningar för den svarta. En fundering jag har är att dubbla i modsport och Roadsport B nästa år...
Sorry för OT igen...
Edit: Fick ett PM från en cuprejsare så jag vill förtydliga en sak. Jag tycker inte det är för mkt skruvande i klass ett (det är ju det som är grejen med klass.1). Jag bara motiveras mer av allt kring modsport just nu. Jag kommer ju fortfarande ratta miata nästa år och engagera mig i klubben (om klubben vill)...