Det här såg ju faktiskt ganska kul ut:
http://www.youtube.com/watch?v=XjLZXR_4Mis
Stenskott?
Men Lexus-V8 var ingen dum idé, det går nästan med äldsta varianten av motorn utan att höja totalvikten. 180 kW --> 1200 kg tjänstevikt, min totalvikt är 1270 kg. Kan man ha mindre än 90 kg last på papperet (70 kg passagerare + 10 kg bagage per person)?
Konbana på grus med V8-miata
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Konbana på grus med V8-miata
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Konbana på grus med V8-miata
Kul film!Victor wrote:Det här såg ju faktiskt ganska kul ut:
http://www.youtube.com/watch?v=XjLZXR_4Mis
Stenskott?
Men Lexus-V8 var ingen dum idé, det går nästan med äldsta varianten av motorn utan att höja totalvikten. 180 kW --> 1200 kg tjänstevikt, min totalvikt är 1270 kg. Kan man ha mindre än 90 kg last på papperet (70 kg passagerare + 10 kg bagage per person)?
Niklas har säkert räknat på den åttan för roadsport...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Konbana på grus med V8-miata
Allt som du kan regga hos SFRO är för klent för RoadsportA, det behöver trimmas eller lättas rejält.Fredrik Henriksson wrote:Niklas har säkert räknat på den åttan för roadsport...
Däremot är 180KW i aluåtta lättare att få igenom hos SFRO än en IIIgen Chevaåtta. När det gäller ökning av totalvikt så går det ju att hänvisa till 03-05 som har 1320 i totalvikt (min har det iaf). Nilles MSM har 1330kg. Alla har ju samma bärarmar, spindelleder och spindlar (så Mazda anser tydligen att de håller för den viktbelastningen).