Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Fredrik Henriksson
Posts: 2412 Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd
Post
by Fredrik Henriksson » Sat 17 Oct 2009, 22:32
Min B-motor får nog besiktigas med C-avgassystemet. Den väsnas mkt mer än ljudet i filmen ger sken av!
http://www.youtube.com/watch?v=qAXHyPTHBQU
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Cyberoid
Posts: 858 Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:
Post
by Cyberoid » Sat 17 Oct 2009, 22:42
Dina grannar måste älska dig! För de kan väl inte ha något emot att du torrvarvar lite ute i gaskammaren mitt under Lördagsfilmen.
Den låter riktigt riktigt skönt.....
Måns Wilke
Posts: 413 Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
Location: 1 mil från Knutan...
Post
by Måns Wilke » Sat 17 Oct 2009, 22:51
Låter lite som min Jonseredsåg
Nä, den låter riktigt gött
(nästan som en NC... ...men bara nästan)
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
Fredrik Henriksson
Posts: 2412 Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd
Post
by Fredrik Henriksson » Sun 18 Oct 2009, 11:42
Klart att grannarna älskar mig!
Du vet väl att alla har full förståelse för oss som håller på med motorsport.
Hahaha, du har rätt, den låter som en motorsåg.
iaf genom kameran där man inte hör djupet och känner trycket...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049 Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult
Post
by Niklas Falk » Sun 18 Oct 2009, 12:01
Fredrik Henriksson wrote: Min B-motor får nog besiktigas med C-avgassystemet.
Det går ju att besikta med en standardmotor och köra med den riktiga (förenklar även problem med avgasvärden, även om du ska nå besiktingsvärdena även vid tävling enligt vår katalysatordispens). Men du kanske inte har besiktning "off-season", det är rätt bekvämt lixom
?
Det låter ju som ett Simonssystem som gått mer än en tävling
Fredrik Henriksson
Posts: 2412 Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd
Post
by Fredrik Henriksson » Sun 18 Oct 2009, 12:13
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5