Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Den helvita får ju inte mycket plats i kurvan (den krashande tar ju curben under bilen). På gräset 'är det inte lätt att kontrollera riktning och hastighet. Sen blir det ju en polisvändning in i ett räcke som inte är avsett att ta sån smäll.
Kör man tajt i dubbla led varvet runt så är det svårt att köra fullt och att inte missa nån gång (ren statistik tyvärr).
Svårt att säga hur ansvaret ser ut, man skulle behövt se några sekunder tidigare än klippet visar och från fler vinklar. Oavsett så kör dom grymt tight i hög fart. Bortser man från att de har mer skills så skulle man nog behöva lite mer hår på bröstet för att köra där!
Ingen kom till skada, tur.
Fredrik Henriksson wrote:.... Bortser man från att de har mer skills så skulle man nog behöva lite mer hår på bröstet för att köra där!
Tycker man behöver lite mer hår på bröstet för att vara funktionär också...
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Fredrik Henriksson wrote:.... Bortser man från att de har mer skills så skulle man nog behöva lite mer hår på bröstet för att köra där!
Tycker man behöver lite mer hår på bröstet för att vara funktionär också...
Han slapp betala för Amco-räcket i alla fall!
För han gjorde en grym flipp över.
Min kollega påpekade att det en formel bil som tappade hjulet, vilket for iväg och tragiskt dödade en kille på just Brand-hatch... precis samma helg för ett år sedan? Kan det stämma?
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Torkel k wrote:
Min kollega påpekade att det en formel bil som tappade hjulet, vilket for iväg och tragiskt dödade en kille på just Brand-hatch... precis samma helg för ett år sedan? Kan det stämma?
Torkel k wrote: