Filmer från race, banträffar och annat miatarelaterat
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Har vänt filmen rätt nu(tar tid), filmar upp och ner när den sitter i rutan. Skall redigera och låta moviemaker och Vimeo böka. E ju fasen att all behandling programvaror gör med film skall ta sån tid...
Fredrik Henriksson wrote:E ju fasen att all behandling programvaror gör med film skall ta sån tid...
Att "göra rätt från början" är alltid snabbare
Kamera med fjärr gör att att man slipper klippa
Kamera monterad rätt göt att man slipper processa om
Med en bra Mic monterad på rätt ställe slipper man skämmas för ljudet (Macklins lösning är ju trevlig, ska kanske processa de filmerna jag kopierade över).
Men en GoPro i bilen är bättre än en Panasonic i hallen
B-bilar med hög fart och sämre kurvor tightar till i Miatatoppen vilket man kan se som positivt och negativt. Men det går inte att haka på Elisen med den typen av B-bil framför då Miatan behöver utnyttja all kurvfart vilket är svårt då man antigen får välja att sänka farten eller ta sig ut i ytterspår.
Vill inte tjafsa men jag kan inte låta bli att fråga. Skall vi inte släppa bilar som är snabbare i annan klass om det är fight? Vi gör ju det med A-bilarna...
Att tampas med B-bil kan ju vara kul om man inte har förstaplatskonkurenten i C 50meter framför...
Fredrik Henriksson wrote:Vill inte tjafsa men jag kan inte låta bli att fråga. Skall vi inte släppa bilar som är snabbare i annan klass om det är fight? Vi gör ju det med A-bilarna...
Problemet är alltid bilar med liknande varvtider men annorlunda hastighetsprofil. Om det är inom samma klass (tex Alpinen) så är det ju nåt liknande, men då gäller det placering.
A-bilar kan också halka ner på samma varvtider som oss, i de fallen är de ofta ännu långsammare ur kurvorna (halvparkerade pga att bössan inte kan fyras av förrän det är helt rakt).
Du får väl trösta dej med att det var den intressantaste fighten i heatet (om inte helgen) samt se det som träning i racingtaktik.Du är väl inte fullärd än?
Hade jag haft tätfighten i en snabbare klass bakom mig så hade jag nog inte gärna släppt 5-10 sekunder till er framför för att låta fighten passera ostört. Då hade ju du kunnat snurra ut på start/mål utan att tappa placering (och sannolikheten för snurrning fanns hela tiden )...
Sorry, you do not have permission to watch this private video.
?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team